torsdag 14 juni 2012

Lillevannet runt


Det var så fint i Beisfjord i söndags så jag bestämde mig för en ny tur dit idag. I söndags regnade det, idag var det sol! Jag ställde bilen vid den nedlagda butiken igen och cyklade in till Lakstrappan. Där ställde jag i sin tur cykeln och sprang runt Lillevannet. Det är en tur som är ca 7 km och finns beskriven på sidan 48 i "På tur i Narvik og omegn II". Jag började med att springa grusvägen upp i dalen för att korsa älven uppe vid Myrmoen. Sedan springer man tillbaks till Lakstrappan på andra sidan vattnet. Till en början var stigen rejäl och fin men efter att man passerat de första stugorna den ledde fram till blev den lite mer diffus och av och till försvann stigen, eller så var det jag som försvann från stigen, och det blev en del löpning i myrar. Det var aldrig några problem att veta vart man skulle och stigen dök upp alltid upp på nytt, men det var omöjligt att ta sig fram utan att bli rejält blöt om fötterna (åtminstone utan gummistövlar). Gissar att det torkar upp mer senare på sommaren. Oavsett en fin tur. Skamdalen är ännu finare i solsken! Vid Lakstrappan tog jag den här bilden och cyklade sedan tillbaks till bilen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar